Dag 19 - Reisverslag uit Lesja, Noorwegen van Marjo Kusters - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisverslag uit Lesja, Noorwegen van Marjo Kusters - WaarBenJij.nu

Dag 19

Door: sraar Kusters

Blijf op de hoogte en volg Marjo

16 Juli 2018 | Noorwegen, Lesja

Zo, nadat ik een lekkere kop Wiener Melange koffie heb gemaakt, ga ik alweer over dag 19 schrijven.
Het op een na laatste pak heb ik gisteren aangebroken. Ja aan de voorraad kunnen we goed zien dat we al naar het einde aan het werken zijn. Maar, dat hebben we niet slecht gedaan. Ik denk dat we tot nu toe voor 100,- aan boodschappen hebben gedaan. En dat is voor de dure landen die we hebben bezocht toch niet gek. Morgen moeten we toch wat frisdrank en wat kleine dingetjes halen. En...... de was moet weer worden gedaan. Komt goed. We staan nu net buiten Dombås aan een riviertje met tegenovor ons een fijn zandstrandje . Blijkbaar een (ge)wild plekje, want verschillende voertuigen rijden hier naartoe en draaien weer om. Onderweg hiernaartoe een forse waterval bezocht (wzn) (waterval zonder naam ) en vakkundig vastgelegd. Ja , deze verslagen worden straks verwerkt in een boek, dus ik ga ook niet over alle foto's die er per dag bijkomen iets vertellen. Ik heb per slot van rekening vakantie ! Het moet niet op werk gaan lijken !
Wat nog wel noemenswaardig is , is een wandeling door het Dovrefjell-Sunndalsfjella nasjonalpark. Het was zowat een deken van korstmos. Als je wel eens in een champignoncel bent geweest, moet je de champignons vervangen door korstmos. Zo zag het er ongeveer uit. Het was een mooie wandeling door schoenbrede paadjes. Vanavond pannenkoeken op de Schottelbraai gemaakt, was lekker. Gisteren trouwens fiskepinner. Had ik nog niet verteld. (vissticks). Ging ook prima. We hadden de goedkoopste gekocht , en dachten veel meel en weinig vis. Maar dat viel 200 % mee. Prima pinner, van First Price !
Morgen dus naar Geiranger. Voor sommige te toeristisch, boeien ! Wij vonden het in 2016 een mooie plek in een geweldig mooi fjord. En alles kan daar worden bijgevuld en gekocht. Ondanks de vele cruiseschepen die daar aankomen voelde ik toen toch niet de drukte ervan.
We zullen het zien.
Tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Lesja

Marjo

Wij maken een reis via Zweden en Finland naar de Noordkaap

Actief sinds 26 Juli 2018
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 6474

Voorgaande reizen:

26 Juli 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

28 Juni 2018 - 24 Juli 2018

Noordkaap 2018

Landen bezocht: