Dag 7 - Reisverslag uit Sodankylä, Finland van Marjo Kusters - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Sodankylä, Finland van Marjo Kusters - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Sraar Kusters

Blijf op de hoogte en volg Marjo

04 Juli 2018 | Finland, Sodankylä

Dat Sinterklaas niet bestaat twijfelt bijna niemand aan. Maar dat is met de kerstman echt wel anders. Die bestaat dus wel echt. Wij hebben hem zelf ontmoet. Dat was in Napapiiri, net boven de poolcirkel, zoek maar op in google maps waar dat ligt. Het was niet toevallig, hij zat al op ons te wachten, net als op de mensen die voor ons, en na ons kwamen in The Christmas House in het Santa Park !
Er was wel een leuke winkel bij, met van die typische Lapse artikelen. Van warm gevoerde sloffen tot mutsen met van die oorwarmers eraan, en alles wat daar tussenin zit. Verder natuurlijk een commerciële toestand. Oh ja, bijna vergeten: Marjo en ik hadden gisteravond een uur tijdverschil met elkaar. Blijkt dat Finland in een andere tijdzone zit. Bij mijn telefoon ging dat (natuurlijk) automatisch. Bij Marjo moest dat nog even worden aangevinkt. Ik lag dus een uur eerder in bed. Of later ?
Na de kerstman, it was a real son of a bitch, hebben we een natuurpark opgezocht om een stuk te gaan wandelen. Foto's hiervan, en van de andere dagen natuurlijk ook, komen in het boek wat we gaan laten maken a.d.h.v. de teksten die ik dus schrijf. Dat schrijven is eigenlijk best leuk, nooit gedacht, dat terzijde.
Het werd een wandeling van ca. 11 kilometer door bos en moeras, vergeven van de muggen. Gelukkig zijn wij sinds kort in het bezit van de Duitse " Anti Brumm" muggenspray. Zeker een aanrader. De muggen komen op je af, en keren weer om. Geen steek gehad. Ja, we hadden ons gisteravond gedoucht, ik ben jullie voor.
Onderweg de eerste rendieren langs en half op de weg gezien, dat wordt nog wat de komende dagen.
Nu aangekomen in Sodankylä. Heerlijk gegeten, kip met rijst, kerriesaus, annanas en erwten.
Morgen Inari voorbij denk ik, en de voorraad aanvullen vóór het duurdere Noorwegen.


  • 04 Juli 2018 - 20:20

    Nolleke:

    Heb jullie vandaag gewandeld waar Lian en ik ook waren. (je weet wel, met die blauwe plek)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Sodankylä

Marjo

Wij maken een reis via Zweden en Finland naar de Noordkaap

Actief sinds 26 Juli 2018
Verslag gelezen: 623
Totaal aantal bezoekers 6475

Voorgaande reizen:

26 Juli 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

28 Juni 2018 - 24 Juli 2018

Noordkaap 2018

Landen bezocht: