Dag 21 - Reisverslag uit Fagernes, Noorwegen van Marjo Kusters - WaarBenJij.nu Dag 21 - Reisverslag uit Fagernes, Noorwegen van Marjo Kusters - WaarBenJij.nu

Dag 21

Door: Sraar Kusters

Blijf op de hoogte en volg Marjo

18 Juli 2018 | Noorwegen, Fagernes

Het was weer een dag vol verrassingen. Weg 63, 15, en 51 leiden je langs en door diverse nationale parken en skigebieden, waar de vermogende Noren zich ook buiten het skiseizoen nadrukkelijk laten zien. ( gezien de grootte en merken van de auto's ) In het gebied ook veel raften en bergbeklimmen. Hiken naar toppen van bergen is hier een nationale sport. In een sportzaak kun je er dan ook letterlijk alles voor krijgen, t/m gedroogd eten wat met warm water weer tot leven gewekt kan worden. Bedenk het maar , het is te krijgen.
Het was vanuit Geiranger oppassen geblazen, en moest dan ook een keer met het hele gevaarte achteruit een helling af om een bus te laten passeren. Maar alles ging goed. Staan nu aan het begin van de Sæbufjorden op een kleine camping. Door de lage snelheid en het regelmatig stoppen, onder andere een staafkerk uit 1130 ( na chr.) , een stukje opgeschoten. Vertrokken vanmorgen met regen, en er lagen inderdaad toch weer twee grote cruiseschepen. Op weg hier naar toe werd het lekker weer, zo'n 23 graden. Maar op de camping weer regen, dus binnen eten. Ik had net voor de eerste keer in Noorwegen de luifel uitgezet. Naar Bondal is het nu nog zo'n 270 km. Dit doen we in 2 keer en gaan niet over de voorgestelde E16, maar lekker binnendoor langs riviertjes en meren. We zien wel waar we uitkomen, zoals elke dag. Morgen toch even In Fagernes kijken voor een stel levelers, je hebt ze hier wel nodig. Volgens de leveler-app moeten er 3 onder de wielen, ik heb er maar 1. Heb ik nog iets leuks te melden ? Eigenlijk niet. Ik had eigenlijk geen tijd om vandaag een stukje te schrijven, want ik ben aan het boek Geen Gezeik van Jan Boskamp begonnen. Met dank aan Jesse voor z'n e-reader, echt een fijn ding. Echt zo'n boek om in 1 ruk uit te lezen, en ik ben al aardig op weg. Maar ik ben aan dit dagboek begonnen, en ik maak het af ! Voordat ik het vergeet : excuses voor alle type-, spelling-, en gramatika vouten. Mijn hersens staan ook in de vakantiemodus en werken dus maar voor de volle 50%. En mochten er mensen zijn die denken dat er een zin of meer aan hun geweid is, berust dit op louter toeval !
Till i morgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Fagernes

Marjo

Wij maken een reis via Zweden en Finland naar de Noordkaap

Actief sinds 26 Juli 2018
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 6477

Voorgaande reizen:

26 Juli 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

28 Juni 2018 - 24 Juli 2018

Noordkaap 2018

Landen bezocht: