Dag 20 - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Marjo Kusters - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Marjo Kusters - WaarBenJij.nu

Dag 20

Door: Sraar Kusters

Blijf op de hoogte en volg Marjo

17 Juli 2018 | Noorwegen, Geiranger

Het was vandaag watervallendag. Het begon al na een uur rijden. logisch als je meer naar het midden van het land gaat. Daar zijn de hoge bergen met daarop de smeltende sneeuw die dit allemaal veroorzaken. Ook hier kun je goed zien dat det warme voorjaar vroeg begonnen is, want langs de bergen zie je verschillende "paden" van watervellen die nu dus droog staan. En daar zijn flinke brede exemplaren bij. Op zich jammer, want het is altijd een spectaculair schouwspel. Maar deze hele dag was er verder gevuld mee. Zie foto's. Terwijl ik dit schrijf hoor ik er ook een op de achtergrond. De Storfosswaterval in Geiranger. De weg hiernaartoe was uiteraard spectaculair. De Trollstigenveigen met zijn vele haarspeldbochten is voor mij een genot om te rijden. De 150pk's komen hier tot z'n recht. Het was druk . Zelfs zo druk, dat er verkeersregelaars stonden in de uitwijkhavens, om ervoor te zorgen dat er niet geparkeerd werd. Gekkenhuis ! Mijn spiegel is een keer licht aangetikt door een tegenligger. Ik reed met mijn wielen over de streep, ik kon de weg door de breedte van het chassis niet meer zien, dus voor mij hield het op. Bij een passage van een van de vele touringcars heb ik mijn spiegel ingeklapt, tot vreugde van de buschauffeur.
In het nieuwe bezoekerscentrum bijna bovenaan was het zeer druk, en terecht. Deze kan bijgescheven worden bij de topattracties van Noorwegen. Prachtig gemaakt met z'n overhangende uitzichtmogelijkheden. Zeer fraai met mooie constructies. Toen we Geiranger in de diepte zagen liggen, viel ons op dat er een soort mist hing. Was geen mist, maar wel de uitlaatgassen van de twee enorme cruiseschepen die er lagen. De Henry Dunant is er in vergelijking een badkuip bij, misschien nog wel een notedop. Dat hadden we niet verwacht, en was ook niet prettig. Nu zijn ze weg, en er is nog geen nieuwe in zicht. Maar voor het zelfde geld liggen er morgenvroeg weer twee.
Ook hadden we vanmiddag de eerste regen in 20 dagen. Het was 1 bui en 1 windvlaag. Nou dat was alles. Wat het weer betreft hebben wij voor Noorse begrippen een topzomer, dit hadden we niet durven dromen in vergelijk met 2016, waar we niet veel verder kwamen dan 12 graden. ( boven nul ) Morgen gaan we weer de bergen in richting het zuiden. Deze weg hebben we in 2016 ook gereden, en is adembenemend mooi. Stel dat boven de zon schijnt, stop ik op een mooi plekje , en blijf ik de rest van de dag , EN nacht lekker staan.
Of dat gelukt is , weten we morgen.
Toch weer een cliffhanger !
Doei !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Geiranger

Marjo

Wij maken een reis via Zweden en Finland naar de Noordkaap

Actief sinds 26 Juli 2018
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 6483

Voorgaande reizen:

26 Juli 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

28 Juni 2018 - 24 Juli 2018

Noordkaap 2018

Landen bezocht: