Dag 9 - Reisverslag uit Skarsvåg, Noorwegen van Marjo Kusters - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Skarsvåg, Noorwegen van Marjo Kusters - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: sraar Kusters

Blijf op de hoogte en volg Marjo

06 Juli 2018 | Noorwegen, Skarsvåg

Noordkaap bereikt vandaag. We waren niet de enige die de reis gemaakt hadden. Mensen met campers, caravans, tenten, motoren en fietsers hebben voor deze uitdaging gekozen. En terecht , het was de moeite waard. Nou hadden wij wel erg veel geluk met het weer. Het was er gewoon 19 graden en de zon scheen uitbundig. Wie had dat verwacht ? Ik ZEKER niet. Ik dacht aan een graad of 6. Mooi bezoekerscentrum met de historie en een film over de 4 jaargetijden die de noordkaap teisteren. Het is niet altijd te bereiken, want in mijn voorbereiding kon ik er volgens Google maps niet komen. Maar het is hier ook al langere tijd warmer dan normaal. Het waterpeil in de meren is flink gezakt. De oever waar het water normaal tegen aan staat is duidelijk te herkennen. Na de noordkaap naar het nabijgelegen plaatsje Skarsvåg gereden voor een camping. Hier voetballen gekeken. Noorwegen hoort niet bij de EU, dat weet Ziggo dus dondersgoed, want ik kon in eerste instantie geen ZiggoGo kijken. Balen ! Maar na het opzeten van een VPN verbinding werkte het weer als vanouds. Heerlijke hobby.
Zo , nu ruwweg de terugreis plannen en een paar dagen voor Anina en Vidar vrijhouden . Dat wil dus zeggen 2000 km in ca. 14 dagen afleggen, en ruim de tijd nemen voor de Lofoten. Gemiddelde snelheid ca. 60 km/u. Ik denk dat ik snel het noorden wil verlaten. De meeste activiteiten in deze streek zijn geënt op sneeuw, maar er is nu geen sneeuw...........(gelukkig)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Skarsvåg

Marjo

Wij maken een reis via Zweden en Finland naar de Noordkaap

Actief sinds 26 Juli 2018
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 6499

Voorgaande reizen:

26 Juli 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

28 Juni 2018 - 24 Juli 2018

Noordkaap 2018

Landen bezocht: