dag 13 - Reisverslag uit Gimsøya, Noorwegen van Marjo Kusters - WaarBenJij.nu dag 13 - Reisverslag uit Gimsøya, Noorwegen van Marjo Kusters - WaarBenJij.nu

dag 13

Door: sraar Kusters

Blijf op de hoogte en volg Marjo

10 Juli 2018 | Noorwegen, Gimsøya

Gimsøya is makkelik te vinden in Google maps. Het gehucht Hov wat net daarboven aan het water ligt, niet. Daar zijn we nu. Op weg daar naartoe alle plaatsen bezocht die we tegenkwamen , waar in de reisverslagen die ik van tevoren gelezen heb, iets zinnigs over gezegd kon worden. Prachtig allemaal. Ik kan het wel allemaal blijven herhalen, maar daar hebben we niks aan. Mensen die twijfelen om hier ooit naar toe te gaan : plan die reis ! Het noorderlicht zie je alleen in de wintermaanden tot april ongeveer. Stel dat we volgend jaar in de winter weer naar Bondal gaan, kijk ik of we een binnelandse vlucht kunnen boeken als de prijs enigszins meevalt. Lijkt me een enorme ervaring te zijn.
SoftIjsje gegeten vanmiddag. Stond een afbeelding met iets bruinachtig om het ijs. "Wat is dat ? " Chocoladepoeder, zei het meisje bij de ijsmachine. 2x graag. Die poeder was dus Nesquick. Onverwacht lekker !
Zo langzaam zakken we af in de Lofoten. Dit gaat nog wel een paar dagen duren. Mijn lijstje met plaatsnamen ligt binnen handbereik als ik rijd.
Vanavond Frankrike-Belgia gezien. Hadden ze hier op een groot videoscherm. We waren met ongeveer 7 nationaliteiten. Bijna iedereen was voor de Belgen. Wat hebben ze tegen de Fransen ? Ik had dit niet verwacht. De uitslag ook niet. Het was spannend met matig voetbal. Daarna nog even gewandeld in het gebied achter ons. Wat een enorme hoeveel korstmossen,en wilde orchideeën. Gewoon een witte deken op een hele zompige bodem. Het smeltwater wordt dus door iets tegengehouden, en loopt niet direct de zee in, anders zouden we er nu niet bijna in wegzakken. Morgen ook even kijken voor een vliegenspons. De kentekenplaat is bijna niet meer te lezen. Dat was een van de weinige dingen die we vergeten waren buiten de creme-brulee brander.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Gimsøya

Marjo

Wij maken een reis via Zweden en Finland naar de Noordkaap

Actief sinds 26 Juli 2018
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 6502

Voorgaande reizen:

26 Juli 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

28 Juni 2018 - 24 Juli 2018

Noordkaap 2018

Landen bezocht: