Dag 18 - Reisverslag uit Steinkjer, Noorwegen van Marjo Kusters - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Steinkjer, Noorwegen van Marjo Kusters - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Sraar Kusters

Blijf op de hoogte en volg Marjo

15 Juli 2018 | Noorwegen, Steinkjer

De 7e boot hebben we overgeslagen, en zijn via de E6 verder gegaan. Het duurde toch allemaal te lang ,en deze laatste had geen meerwaarde voor ons.
Vanmorgen ging de wekker voor de eerste keer deze vakantie af. Om 7.00 uur, en dat op zondag !!
De boot van 8.15 uur moest gehaald worden want de volgende ging pas 10.45 uur. Aangezien we op nog geen 5 minuten van de boot af stonden zou dit theoretisch dus moeten lukken. Op een doordeweekse dag zou dit de 3e boot van de dag zijn, dus ik dacht dat er toch best wel al een rij zou kunnen staan. We waren de eerste. En nog lang de enige. Angezien ik het vaarschema van alle boten bij me had moest dit toch wel kloppen. Om 8.15 uur voeren we weg met de kleinste van de 2 boten. Volgens mij hadden ze daar spijt van, want op de weg terug kon bij lange na niet iedereen mee. 2 Boten verder ging na mij de slagboom omlaag. Dus ik weet hoe het voelt om nog net mee te mogen. En op zondag vaart de helft niet van wat er normaal vaart. Enfin, het was een mooie route, het zuidelijke stuk het mooist. Zijn ook nog gestopt bij de Formofossen. Forse waterval, die je denk ik moet gaan zien als er echt veel smeltwater is.
In Steinkjer aangekomen. De poolcirkel hebben we dus achter ons gelaten. Als het goed is wordt het vanavond weer even donker.
Vandaag ook voor de eerste keer deze vakantie de airco aangezet i de camper. Gisteren was het 11-13 graden , vandaag 21-23 graden. De winterkleren hebben we nu voor de 2e keer dit jaar opgeruimd, en van mij mogen ze nu wel even wegblijven. Dit is een prima temperatuur.
We gaan toch naar Geiranger. Daar gaan we 2 halve dagen over rijden. Is makkelijk te doen. Geiranger ligt aan het einde van het Geirangerjford. Een van de mooiste van Noorwegen. Daarom blijven we daar langer staan. Vrijdagavond staat het wekomstcommitee ons op te wachten in Bondal. Dus dat gaat lukken. Veel , heel veel gereden. Maar ook al veel , heel veel gezien !
Naar huis vliegen was geen slecht idee !!
Bis Morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Steinkjer

Marjo

Wij maken een reis via Zweden en Finland naar de Noordkaap

Actief sinds 26 Juli 2018
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 6494

Voorgaande reizen:

26 Juli 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

28 Juni 2018 - 24 Juli 2018

Noordkaap 2018

Landen bezocht: