Dag 10 - Reisverslag uit Storslett, Noorwegen van Marjo Kusters - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Storslett, Noorwegen van Marjo Kusters - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Sraar Kusters

Blijf op de hoogte en volg Marjo

07 Juli 2018 | Noorwegen, Storslett

Vandaag was een reisdag zoals ik gisteren voorspelde. Het weer is guur, herfstachtig, dus "laten we maar doorrijden ". Storslett heet het gehucht. Gelukkig met dubbel t. Ik zit in een geweldig mooie nieuwe Tipiachtige houten hut , waar in het midden een houtvuur brandt, waar ik regelmatig een blokje hout op leg. Er kunnen hier zo'n 20 mensen op een schapenvacht o.i.d. omheen zitten. Voor de warmte , en/of om of je vlees te grillen boven het vuur op een draaibaar in hoogte verstelbaar rooster. Ik zit en nu alleen, 50 cm van het vuur, lekker !
Als ik morgen 5 uurtjes rijd staan we zowat in het noorden van de Lofoten. Dan zijn we nog steeds boven de poolcirkel, en wordt het dus nog steeds niet donker. Aangezien we de camper goed kunnen verduisteren is het geen probleem om toch in slaap te geraken.
Achteraf gezien hadden we gewoon met de auto kunnen gaan. De campings in Noorwegen zijn anders als bij ons. er zit gewoon een flinke kjøk (keuken) bij. Met 1 of meer fornuizen, de daarbij horende pannenets, magnetron, spoelbakken, compleet met toebehoren en afwasmiddel. Zelfs een koffiezetapparaat met filterzakjes.
De losse onderdelen zouden bij ons na een dag al verdwenen zijn. Hier blijft alles op z'n plaats.
Ook wifi is hier heel normaal , inclusief, en snel. Wat een fijn land.
Ik weet niet wat het is , maar de tijd gaat hier ,ondanks de rust, veel sneller. En dan kijk ik nog niet eens tv. Ja, een keer F1 en misschien toevallig een voetbalwedstrijd, maar dat is ook echt alles. Ik denk dat het licht er toch toe doet. Nu is het alweer half 12 ! Kan dat niet in Nederland zo geregeld worden ? Zijn we meteen van die zomertijd af.
Zo , ik maak de deur dicht van de hut en ga naar Marjo. Anders ga ik dingen schrijven die niet kloppen. Tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Storslett

Marjo

Wij maken een reis via Zweden en Finland naar de Noordkaap

Actief sinds 26 Juli 2018
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 6484

Voorgaande reizen:

26 Juli 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

28 Juni 2018 - 24 Juli 2018

Noordkaap 2018

Landen bezocht: