Dag 11+1 - Reisverslag uit Evenskjer, Noorwegen van Marjo Kusters - WaarBenJij.nu Dag 11+1 - Reisverslag uit Evenskjer, Noorwegen van Marjo Kusters - WaarBenJij.nu

Dag 11+1

Door: Sraar Kusters

Blijf op de hoogte en volg Marjo

09 Juli 2018 | Noorwegen, Evenskjer

Het is nu 23.23 uur , de zon schijnt nog uitbundig,en weigert vandaag ook weer om onder te gaan. Zojuist heb ik de was van de wasmachine naar de droger verhuist, en hij laat zien dat dit 1uur en 50 minuten gaat duren. Dit wordt dus een latertje. Een No(o)rse vrouw stond zeer verbaast te kijken met wel gemak ik de apparaten bediende..........
In Evenskjer aangekomen, het voorportaal van de Lofoten. Over 148 km zijn we er echt. We hebben nog even een rondje Senja gedaan. Over de hoofdweg heen, over een b-weg terug. Ja , en via de b-weg zie je pas wat. Dus dat is voor mij dan ook de hoofdweg. Wat zie je dan ? Nou iets wat je niet kunt vergelijken met welk landschap dan ook in Nederland. Dit hebben wij gewoonweg niet. Op een plek leek het wel een stuk gestold lava van ongeveer 100 bij 300 meter, niet normaal. Aan de onderkant beukt daar dan de zee tegenaan, met kristalhelder water. Dat was een plek. De anderen kun je beter bekijken op de foto's die ervan gemaakt zijn. We kwamen o.a. nog op een heus zandstrand terecht ( met beachvolleybalnet red.) , aan het uiteinde van een fjord. Het zand hiervan wordt niet aangevoerd door de zee, maar door de wind , volgens het informatiebord. Wat ik me wel afvraag : Waar werken de mensen in deze afgelegen gebieden ? Ik zie nauwelijks fabrieken, en als ik ze zie moeten ze er echt ver voor rijden. Misschien vinden ze dat wel heel normaal. Er is trouwens een groot contrast tussen het echte noorden en waar we nu zitten. Qua huizen, netheid en de ruimte om het huis. Zouden er veel mensen wegtrekken als het sneeuwseizoen begint? Ik zou het niet vreemd vinden. Ik vraag het aan Vidar als we daar zijn. Onderweg ook nog even wat boodschappen gedaan, en o.a. onze geliefde Tine-vruchtenyoghurt gekocht. Verder waren we van plan om wild te kamperen vandaag, maar in dit gebied geen kans voor. Morgen proberen we het opnieuw. Accu wordt 24 uur per dag opgeladen door het zonnepaneel, zeer efficiënt.
Til i morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Evenskjer

Marjo

Wij maken een reis via Zweden en Finland naar de Noordkaap

Actief sinds 26 Juli 2018
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 6488

Voorgaande reizen:

26 Juli 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

28 Juni 2018 - 24 Juli 2018

Noordkaap 2018

Landen bezocht: