Dag 14 - Reisverslag uit Leknes, Noorwegen van Marjo Kusters - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Leknes, Noorwegen van Marjo Kusters - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Sraar Kusters

Blijf op de hoogte en volg Marjo

11 Juli 2018 | Noorwegen, Leknes

Op de plek waar we nu staan , hebben we nauwelijks internet. Deze tekst schrijf ik nu in “notities”, en plak ik op de site als ik bereik heb.
Het was weer een prachtige dag vandaag met veel zon. Veel kilometers hoeven we niet te maken . We hebben nog 90 km te gaan tot de laatste plaats op de Lofoten : Å. Maar er staan nog genoeg plaatsen op waar we langs of aan moeten. Onderweg kwamen we langs een wit zandstrand. We hebben er dus even lekker ons strandlaken uitgespreid. Het leek wel de Malediven o.i.d. Zo mooi heb ik een strand nooit gezien. Zeker niet in de combinatie met zo weinig mensen. Alhoewel , het is hier drukker dan ik verwacht had. Verkeerstechnisch is dat af en toe lastig. Op de smalle wegen en tunnels naar de kustplaatsjes is meestal geen ruimte voor 2 campers langs elkaar. er zijn dan een soort vluchthavens waar je op elkaar wacht en kunt passeren. Zelfs in een tunnel. Deze plaatsen zijn sinds kort gemarkeerd met het bordje “M”. Duidelijk te zien, en er ontbreekt er geen een. Nu heb je van die malloten die dit niet snappen en hun voertuig rustig in zo’n vluchthaven parkeren om uitgebreid foto’s te maken. Met alle gevolgen van dien. Maar tot nu toe geen problemen gehad. Oh, ja . Vandaag staan we in Rolfsfjord, kustplaatje onder Leknes. Aan het einde van de middag hebben we ons Scrabble spel opgegeten. Niet dat we anders niks meer hadden hoor, het was de chocolade editie. Wij vonden dat je er maar 1 spel mee kon spelen. Nu zitten we dus zonder Scrabble. Het wildkamperen op de Lofoten is niet meer wat het geweest is. Snap ik. Er zijn weinig begaanbare aftakkingen naar de kust, en Ik vind ook dat je je camper niet maar overal neer kunt neerknallen, kris kras in de natuur. Met zo'n klein koepeltentje is het anders. En er staan best veel bordjes " verboden te parkeren" op de plekken waar het wél mogelijk is. Dus staan we weer op een camping. Wel idyllisch gelegen , en met zo'n 20 man in de gemeenschappelijke keuken/tv-ruimte te kijken hoe Engeland verliest. Waar is het Engelse voetbal gebleven ? Ik heb het vanavond niet gezien. Kroatië terechte winnaar.
Overdag is het hier 11 tot 18 graden. In de avond koelt het behoorlijk af, en met een straf windje is dat niet prettig. Afgelopen nacht zijn we daarom maar in het wol onder de wol gegaan, kenners snappen dit. Dat doen we vanavond weer. Tot morgen.