Dag 6 - Reisverslag uit Tornio, Finland van Marjo Kusters - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Tornio, Finland van Marjo Kusters - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Sraar Kusters

Blijf op de hoogte en volg Marjo

03 Juli 2018 | Finland, Tornio

Ja , dag 6 alweer. Dat zie je ook aan de inhoud van de koelkast, Daar zittten nu gaten in. Maar er is nog genoeg voor de komende dagen. Zelfs hier in Finland, daar zijn we nu dus, hebben ze een Lidl. Niet normaal. Ik denk dat het zo langzamerhand wel de grootste in Europa is.
In Tornio zijn we aangeland. Ik had er meer van verwacht, kan dus ook gebeuren. Alle winkels al om 17 of 18 uur dicht, niks meer te beleven. En verder zijn hier geen bezienswaardigheden op een paar bruggen na. Maar ja, stukje fietsen kan ook geen kwaad. Op de camping eigenlijk alleen maar Finnen.
De sauna is 24 uur per dag gratis toegankelijk, dat heb je dan weer wel in Finland. Verder is er een aanlegsteiger, een kampvuurplaats, openbare bbq, minigolfbaan en speeltoestellen voor de kinderen.
Over het algemeen vond ik de campings in Zweden een beetje "vergane glorie". Bij navraag vertelde mij iemand dat vroeger veel mensen met een tent of vouwwagen op pad gingen en dat dat de hoogtijdagen waren voor de campings. En het klopt , ik heb nog geen tent gezien. Behalve die aan de waslijn van de buurvrouw van 160 kilo.
Dus vandaag een korte versie, en op tijd.
Morgen rijden we Rovaniemi voorbij voor een wandeltocht in Vaattunki, artic circle hiking. Ik ben benieuwd.